Alla inlägg den 9 december 2007

Av Sussi - 9 december 2007 19:30

...är ingenting som jag brukar gå i men faktum är att vi sa att i år ska vi gå på julotta. Sen om vi orkar upp är en annan femma ;-)

Min farmor hade alltid en kyrka som lös och om man drog upp den på en liten fjäder så spelade den också. När jag fick se denna kyrka uppgjuten i keramik så var jag ju bara tvungen att köpa formen. Stina och jag delade på den så att inköpet inte vart så häftigt dyrt.....

Vi köpte formen förra året men inte förrän nu har jag målat en. Fönstren i kyrkan ska bli färgade också. Tänkte att jag skulle stämpla på acetat med olika färger och "gnussa" runt lite så blir det nog bra.

Sen en lampa i den och så är det pricken över i! :-)



Av Sussi - 9 december 2007 19:20

....gör om min kökslampa lite nu i jultider och så här vart resultatet.

Tur att man har en lågenergilampa i för annars hade det varit mörkt...*ler*.

Lovade ju bilder på de tovade julkulorna och hjärtana också. Hängde upp de i ett av köksfönstren och tog ett litet kort! De ska senare få pryda mitt pysselrum för där måste man ju också pynta litegrann vetja!


Av Sussi - 9 december 2007 16:16

Så har dagen sett ut.

Vi åkte till IKEA och köpte den sista garderoben som jag har hållit på att skruva ihop. Medan jag gjorde det så skulle Jojje såga till lite lister...och medan han gjorde det så passade han på att få en sticka RÄTT IGENOM TUMMEN! Så äckligt! Han åkte till akuten och då sa dom...:

-Hur ska vi få ut den där då?

Ja det vet väl inte jag sa Jojje det får ni bestämma.

Hur som haver, det var så många före så han ska tillbaka nu kl 17.30

Efter sjukan så bär det av direkt till Motörhead på stadion. Hoppas hoppas att det går bra.

Igår var jag på julgalan tillsammans med mitt arbete. 118 st var vi från MAXI som var där och det var drag vid våra 4 långbord kan jag lova!

E-type, Markus Fagervall, Sonja Aldén, Linda Bengtzing, The temptations, Markoolio, Linda Sundblad och Andreas Jonsson var det som uppträdde. Vem jag gillade bäst??

E-TYPE SÅ KLART!!!

Nej nu ska jag gå och kolla hur det är med Jojje (tror jag ska börja kalla honom "tummen") och sen så ska jag laga mat.

Harebra!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards