Alla inlägg under november 2007

Av Sussi - 30 november 2007 09:22

...och snön dalar ner med stora flingor över ett vintervackert Tumba.......eller hur??? Regnet vräker ner och det är så himla grått ute att man blir depp. Har plockat fram dekorationerna till lampan i köket och kollat så att adventsljusstakarnas lampor fungerar. På söndag ska de fram. Då blir det lite mysigare! Fast då får det gärna komma lite snö också. Inte idag eller i morgon för då ska jag ju köra bil men på söndag! Very welcome snow!

Av Sussi - 29 november 2007 21:43

...ja vad säger man? Hur kan folk sätta sej i såna situationer som dom gör? Jag har mycket svårt att förstå det. Om man inte har någon inkomst och utgifter för 30000:- per månad...hur gör man då? Borde man inte söka jobb själv? Borde man inte försöka värdera sin bostad själv? Borde man inte dra ner på saker själv? Borde man inte sluta röka? Borde man inte......

Nej jag fattar inte! Jag är väl för "präktig" antar jag...

Av Sussi - 29 november 2007 19:59

....vad ska man ha med sig? Det ser ut som jag ska flytta! Pysselhelgen hos Eva närmar sig och i morgon bär det av. Ska möta upp Petra i Tumba vid ca 14.00 och så är det en och en halv timmes bilväg ungefär. Det ska bli så himla skoj! Nej måste kolla om jag verkligen ska ha med mej alla pysselsaker som jag har packat.....kollar lyxfällan först. Undrar om man ska anmäla sej till den sen? ;-)


Av Sussi - 29 november 2007 10:30

Say no more! Hoppas verkligen att han lär sig ett helt nytt scenspråk i och med detta annars kommer han ju aldrig ha några besökare på sina konserter. Däremot tror jag folk kommer sitta hemma i stugorna och lyssna till hans musik i hörlurar.. Ja karln har ju inte direkt någon utstrålning va?

Av Sussi - 28 november 2007 18:00

..... :-(

Hur kul e de? Inte nåt. Hatar att stryka och gör det bara om jag verkligen måste och knappt då heller :-).

Men nu måste iallafall julgardinerna fram och de måste strykas!

Får ta tag i det i morgon för ikväll är det tovning för hela slanten. Hehe..

Tog mej en tripp till mångfaldens hus idag och hittade faktiskt en (fast jag köpte två) julgransslinga med 100 småljus för 49:-. De hade nämligen halva priset på allt julpynt och hade haft det i en månad nu....Kom för sent med andra ord men jag fann lite smått och gott i allafall.

Åh nu längtar jag tills man får klä granen ........det kommer att bli så fint!

Satt och surfade lite och hittade en kul sida med lite smått och gott pyssel på : http://www.viivilla.se/articles.asp?mode=ShowArticle&articleid=1723&Cat=&sCat=111

 Nu.....mot Bibbi!

Hej!

Av Sussi - 28 november 2007 10:57

Det är ingen bra kombination. Det var en stackare som fick hoppa av i Stuvsta idag på väg mot stockholm....han mådde inge bra kan jag säga! ´

Jag satt en bra bit ifrån och tur var väl det annars hade jag nog sympatikräkits! *urk*

Passade på att gå en promenad på söder efter sjukhusbesöket idag. Tänkte att jag skulle ta en sväng till Skapa hobby men de öppnade inte förrän kl 11.00 så då gick jag bara och strosade. Fönstershoppade kan man säga! Det var kallt ute men sussilull hade sin nyinköpta mössa på sej så jag frös inte ska jag säga!

Pendeln var ju försenad (som vanligt när det blir kallt) men det gjorde inget för den var så försenad att jag kom precis när det gick. Bara att fortsätta promenaden in på tåget och sen vidare från stationen hemma och hem! Nu ska jag krypa ner i fåtöljen och äta lite lunch!
Smaklig måltid....


Av Sussi - 27 november 2007 22:38

..i målandets tecken. Jag har äntligen fått tummen ur att fortsätta på den stora kyrkan. Målar den med washtekniken så just nu ser den bara flammig ut men efter lite puts så ska det bli bättre. Får klar den till andra advent iallafall för jag hinner ju inte till första nu.... I morgon är det återbesök på sjukhuset och det ska bli spännande och se vad de säger. Jag lyckades ju bära tungt i fredags och det sitter kvar spår av det än men jag hoppas att det snart går över. På måndag ska jag börja jobba om de inte säger annat i morgon...

Nu är det någon som ropar på mej igen......*lyssnar*...ja det är den där förbaskade sängen! Den låter mej aldrig vara i fred en endaste kväll!

 ;-)

Sov gott ...wherever you are!

Av Sussi - 27 november 2007 13:47

...är bra faktiskt. Jag har bakat bullar ,tovat lite och varit ute och gått. Det var så jädra kallt att jag var tvungen att köpa mej en mössa på vägen annars hade det inte funkat. Öronen hade frusit sönder! Passade på att köpa lite mossa också så har jag lagt det över hyacinterna och amarylliskrukorna. Nu funderar jag på om jag ska göra några cernittomtar och ställa på också!


Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards