Alla inlägg under mars 2008

Av Sussi - 31 mars 2008 21:29

..vi har ju haft födelsedag här i la familia!! Tedde har fyllt 11 år och vet ni hur man ser det?

HELA HUSET ÄR FULLT AV LEGOSTÄDER!!!!

Det är brandstationer, riddarborgar, polisstationer med tillhörande flygplan och båtar!

Vet ni hur det känns att trampa på en legobit som bara har två piggar.....

nej och det vill ni inte veta heller!

Helt enkelt kan man säga att vi håller på att drunkna i lego här hemma just nu... :-)



Av Sussi - 31 mars 2008 21:27

...den där Björn ändå...

:-)

Har du inte tid att avvara 10 minuter nu så vänta med att titta tills du har det! Han är ju störtskön!

Av Sussi - 27 mars 2008 20:47

...till en jägare! Hittade stämpeln på Tradera och såg att den var klockren till en herre som fyller år i dagarna.

Det var bara att slänga sig in i budgivningen och nu bor den hemma hos mej :-)*stolt*

Kortet knåpade jag ihop häromkvällen men har inte haft tid att ladda upp det tidigare.

Denna vecka har gått lika fort som de övriga...tyvärr med tanke på vad man ser i spegeln varje morgon när man vaknar. Det är verkligen som i det mailet jag fick för några dagar sen...det har verkligen flyttat in en ful gammal kärring hos mej. Hon följer mej vart jag än går och värre lär det väl bli....*ler*

Sov gott alla glada i morrn är det party! (och då ska kärringen få hänga med)


Av Sussi - 24 mars 2008 20:39

...kan man bli och då gäller det för andra att tolka eller lifta det kortet man blivit cardjacked med. På www.kortifokus.se denna vecka så är det Lillsmilla som har blivit cardjacked och här kommer mina tolkningar av hennes kort.

Stämplarna är från Heindesign och Hampton art, båda inhandlade hos Malin på www.papprika.se.


Av Sussi - 24 mars 2008 14:11

Christine: http://christinereinhold.blogspot.com/ och Mia:

http://mia-miao.blogspot.com/  har utmanat mej att skriva vad jag faktiskt tycker, gör och håller på med! :-)


Svaren kommer här:


1. Gör du kort eller scrappar?
Kort är det jag håller på med. Bärjade scrappa men hittade stämplingen istället kan man säga.... :-)
2. Favoritfärg eller färger du använder?
Alla möjliga! Alla färger är fina på sitt sätt!
3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Hmmm...den var svår men nr 1 är tygband som jag använder på nästan alla kort.
4. Vilket är ditt bästa köp?
Oj ...det är så många så jag kan inte säga något speciellt.
5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Ja min embossplatta från Fiskars....tror jag använt den 2 ggr på sin höjd.
6. Vad för motiv scrappar/stämplar du mest?
Tycker mycket om artsy och vintage...men stämplar det jag tycker om för stunden och beroende på inspiration.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?
Njae...kreativa kvinnor brukar jag kika i men det hör inte till korten så mycket.
8. Favoritpysselblogg du brukar besöka?

Oj oj oj ....mest forum där man får hemskt mycket inspiration. Annars så får Timpa (Tim Holtz) påhälsning av mej rätt ofta.... *hehehehe*
9. Vad/vem inspireras du av?
Jag kan inspireras av vad som helst faktiskt.
10. Om du fick 1000 kr. att handla pysselsaker för , vad skulle du köpa?
S-T-Ä-M-P-L-A-R :-)

Jag bollar vidare frågorna till Elisa: http://elwan.blogg.se/ och Eva :

http://www.evaiparadiset.blogspot.com/


Ha en bra dag!


Av Sussi - 22 mars 2008 15:59

...är ju inte så mycket för det men nu är jag inne i ett utmanarstim känner jag! :-)

www.kortifokus.se så har de varje vecka utmaningar i form av skisser eller färger eller något annat kul. Jag trillade in där av en ren händelse och tänkte...va sjutton!!! go for it girl!

Sagt och gjort.

Nu sist var det en skiss för v.12


och sedan färgutmaning v.12 i färgerna grått, turkost och vitt.

Fick bli turkos cs med grå fotomatta. Tekniken som jag stämplat i kallas split negative och motivet är embossat. Lite bling, bling och en rosett i silvergrå så var det klart. Hoppas att det inspirerar någon!

Av Sussi - 21 mars 2008 22:07

...vad många det är som kallar sej sussilull....

Jag googlade just på det namnet och fick upp flera bloggar och forum med det namnet inblandat i.

Nu undrar ni kanske varför just jag kallar mej sussilull..men i själva verket är det inte jag som kallar mej det....Hajja det??

Det var min förra arbetsplats som började kalla mej det. Vi var två sussi på kontoret och vad gör man? Jo mitt efternamn börjar på Lu....så det vart helt enkelt sussilull. Nu är jag kallad det lite varstans och det är helt okej för mej.

Så vet ni....jag tar och kallar mej sussilull fortsättningsvis också! ;-)

Ha en bra natt alla ni därute!

Av Sussi - 21 mars 2008 10:53

Detta mina kära stick och virkvänner är väl en bok som vi kan tänkas köpa och lägga fram bredvid sängen om vi inte kommer loss från mönstret på ett tag..... *asgarv*

http://www.amazon.com/Not-Tonight-Darling-Im-Knitting/dp/0715324071/ref=sr_1_3/104-8158744-8227149?ie=UTF8&s=books&qid=1186515298&sr=1-3

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards