Alla inlägg under juli 2007

Av Sussi - 29 juli 2007 22:52

..både sommar och vinter... ;-)

natt natt!

Av Sussi - 29 juli 2007 22:50

...och lite annat också för den delen..Säger inge mer mer än att nu är jag trött och ska sova. Arbetet väntar i morgon.

Natti

Av Sussi - 28 juli 2007 23:11

...och en trasig grävmaskin. Det är min dag det...

Vaknade och var så trött att jag inte visste om jag någonsin skulle orka vakna mer...:-) Fast det gjorde jag ju..till ljudet av grävmaskinen precis utanför vårt sovrumsfönster..

Hela natten har jag drömt om resiststämpling och hur sjutton det var man gjorde..har övat å övat heeeeela natten men förstår inte...idag när jag skulle göra som jag gjorde i drömmen så ....tja...det funkade helt enkelt inte. Papprikamalin är ju på semester så henne kan jag ju inte fråga heller. Äh..jag får vänta..gjorde ett par julkort istället..*rodnar*..ja jag var ju tvungen att testa min nya stämpel.

So and so...iallafall så pajjade grävmaskinen så det vart tyst rätt snabbt.

Sen ringde S och sa...

- Vet du vad jag håller i min hand??

-Nä?

- Två fribiljetter till Formexmässan!!!

- YYYYIIIIPPPPEEEEE!!!!!!

I love her!! Formexmässan here we come! Hoppas bara att allt funkar som det ska och vi kommer oss dit. Längtar!

Åkte upp till B och fick en fika och hämtade lite keramikformar efter det. Trevligt trevligt...Nu får man plocka fram leran och gjuta lite så man har nåt att måla i vinter också.

Nu ska jag kasta lillplutt i säng för han sitter inne med de stora grabbarna som en "hangaround" och tror att han är sexton....*suck*

Sov gott allihopa och tack för att ni orkade läsa min blogg idag!

Tjenixen!

Å här kommer ett par glas som jag har målat..observera att det inte är julgranar på foten på glaset utan blad.... ;-)


Av Sussi - 25 juli 2007 19:59

Ja vad säger man. Igår tog de en gammal man som gick ut med rullatorn och hade plockat på sig varor till ett värde av 3500:-.....De frågade hur ofta han var i butiker och tog så här mycket och han hade svarat ....leende...varje dag...

*svälj*..hajja grejjen...gubben hade snott gul paprika!! Hela kassen var bottenfylld med gul paprika...åsså en massa annat förståss. Sjuk man. Kleptoman kallas det visst.

Farbror polisen kom och det visade sig att han hade åkt fast två gånger i förra veckan också fast i andra affärer...stackarn....hoppas att han får hjälp nu.

Det som var kul var att de hade frågat efter leg men det hade han inte..då frågade de honom om han kunde skriva upp sitt namn och adress på en lapp (bara för att kolla att det funka) och det gjorde han...När sen polisen närmade sig så bad han väktaren att få lappen med sitt namn på för han ville inte prata med polisen. Det var mycket enklare att bara lämna över lappen...oj oj oj....Mamma!!...så där får du inte bli när du blir gammal!! ;-)

Kvällen ska gå i pysslandets tecken (som vanligt kanske jag ska tillägga). Några kort ska jag göra och så ska jag försöka måla lite på gnomerna så att de blir färdiga någon gång. Men nu !:

Keramikrummet!! Here I come!

Av Sussi - 22 juli 2007 21:34

Ja just det gott folk...jag har ju uppdaterat och städat min hemsida idag också..flitiga sussilull...

http://www.sussilull.se/


Av Sussi - 22 juli 2007 21:25

I helgen har sussilull varit flitig....städat..kastat skräp på soptippen..målat..och gjort klart alla tackkorten!! Very good gummisnodd!

Bus slapp vi undan också ;-). Bara jag som busade lite...*mooohhahhaha*.

Grävmaskinen är på plats också för den kommande grävningen runt huset som ska ske i helgen som kommer...å jag kan inte ens vänta tills det kommer att se ut som fan runt huset och det kommer att blir jord och sand överallt som man kommer att dra med sig in....åååh....

Å..va jag längtar efter det.... :-(



Av Sussi - 21 juli 2007 22:34

Där har jag varit idag! Vill ni veta hur mycket jag handlade för??

41:-! R.E.K.O.R.D ;-)

Jag har gjort klart alla tackkorten nu så de ska levereras i morgon. Gjorde 6 st andra kort också men de visar jag nån annan dag...om jag har lust.

Grannpojken har partaj igen...undrar vad de hittar på för bus i natt...sist de hade fest ( det var i måndagskväll) så busade de till det genom att fylla vår soptunna med vatten. Jag kom ut på morgonen och tänkte att oj va mycket sopor vi har ..det är bäst att jag trycker ner dom så att inte skatorna börjar rycka upp påsarna...Jag går fram till tunnan, öppnar locket och trycker till...ordentligt...*splash*..sussilull blir blöt!

Men jag skrattade....sånt där bus är ändå lite kul tycker jag...jag tror att jag ska gå till dom ikväll och fylla deras tunna....

Ja det ska jag!

Bye for now!

Av Sussi - 20 juli 2007 21:35

...och låt oss lustiga vara!! *kluck kluck kluck*..*häller ner lite cider i glaset och fortsätter sjunga*..

Sitter å har en lite nostalgitripp idag igen....*sjunger*..flickorna på tv 2 ..tänk att få sätta på tv2 åhåhå.... Ja det var tider det!! säger den strama svenskaläraren som letar stavfel...*suck*.

Pratade med en person idag och är så himla glad å personens vägnar och hoppas att sagan kommer att bli sann!! Tänk va kul om allt skulle fungera och alla ville vara med på en del! Driftigt!!

Tänk om det ändå vore jag som kom på sånt här....Ja nu är ni nyfikna va???!!! Men serrni lullan säger inte ett knyst! Bara håller tummarna.

Satt här och läste konsumbloggen förut och kom på ett himla roligt moment i mitt affärsliv när jag arbetade i vår förbutik med spel.

Det var en lördag och det var Anette och jag som arbetade....

Spelkön var lång eftersom det var lördag och alla ville lämna in v65 (som det hette på den tiden). Stressigt var det och i Anettes kö står det en mörkhyad man och ska spela. När det var hans tur så bad han om att få en striptease....Anette frågade flera gånger vad det var han ville ha och han upprepade. Själv hade jag nog med mina egna kunder och hörde hur Anette ilsknade till och sa att vi inte förde någon striptease...då slog det mej!!!! Jag puffade på Anette, började asgarva och sa att han ville ha stryktips...

Han uttalade ordet så fort och sa stricktipps så hon trodde han bad om striptease!! Gissa om vi vek oss av garv och fick med oss hela kön på MAXi att garva bara för att vi skrattade så att vi grät!! Ja det var kul ska ni veta och jag kommer aldrig att glömma det.....dessvärre inte den mökhyade mannen heller är jag rädd....

*sjunger vidare*...när alla vännerna gått hem ...

Tjing sverige!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards