Alla inlägg under februari 2009

Av Sussi - 28 februari 2009 11:34

Jag köpte så himla vackra tulpaner häromdagen. Hittade dom på Pershagens hemtrevnad i Södertälje och jag har aldrig sett något liknande. De är odlade på orten och tom lökarna satt kvar!

Kände att jag bara var tvungen att visa dom.

Man blir liksom "glad" när man ser dom! :-)

Våren är snart här!! *yippppiiiieee*



Av Sussi - 28 februari 2009 11:32

Är det jul hela året?

Japp!

Här är mitt bidrag för v.9


Av Sussi - 23 februari 2009 19:42

En olycka kommer sällan ensam...så är det!

Tre saker brukar hända och nu är det så att den tredje "saken" är .....:

datan är helt fucking svart!!

Men det är nog som det ska vara. Vi leasade den ju från Jojjes jobb och nu när det var dax att köpa ut den så stod vi i valet och kvalet om vi skulle köpa ut den för x antal tusen eller köpa en helt ny. Ni vet som man säger:

Ja men köper vi den så går den ju säkert sönder dagen efter.....

Mycket riktigt. Vi hade den i några månader och nu....*poff*.

-Vad vill du ha för data nu sa Jojje och körde skruvmejseln genom den så propparna i huset gick.

Ja  ja ...shit happens...all the time.

Kan man annat än skratta? Ja det kan man faktiskt...*s* Iallafall en av oss här hemma just nu. ;-)

Men snö har det kommit iallafall! Mängder!

Så himla kul!

Jag försökte få med mej familjen ut igår kväll till backen och åka pressenning men ville nån följa med? NOT. Skulle ju se lite konstigt ut om jag satt på en press helt själv och skrek i backen. Nej serru...det bjöd jag inte på så även jag var hemma.

Men ikväll kanske......jag menar nu när vi ingen data har längre så kanske jag iallafall får med mej Jojje till backen. Fast han ska väl ner till sin lekstuga förståss och titta på någon rolig bult eller packning istället.

Nej jag får nog surfa runt ett tag till och sen är det ju som vanligt:

-Bedtimestories.

Ses en annan dag!


Av Sussi - 16 februari 2009 21:16

Vårdplanering och utvecklingsamtal...så har dagen sett ut idag.

På fm var det dax för vårdplanering för lilla svärfar och det gick ju alldeles strålande!! *glad* Han ska få hjälp med det mesta nu och det känns skönt att veta.

Sen på em var det dax för utvecklingssamtal på jobbet och det gick ju också alldeles strålande! *glad*.

Jag ska få hjälp med det mesta nu eftersom jag inte vet vad jag håller på med......*fniss*...närå. Det gick alldeles utomordenligt bra och det fanns ingenting att anmärka på förutom att jag missar att skicka debiteringarna till kunderna enligt Lollo. Nu är det bara så att Lollo har bara inte "hajjat" att det är hon som är för snabb. Vi kan ju inte skriva upp utlägg när vi fortfarande inte fått alla fakturor.....*asg*. Men hon kommer nog lära sej en dag.... eller vad säger du, du nygaddade tupp? ;-)

I morrn är det dax för kurs i butik. Ska ta mej till norra delarna av staden, närmare bestämt uppåt Arlanda. Där ska jag tillbringa dagen och längta tillbaka till butikspulsen...en stund. För det är vad man gör. Tills man börjar prata årsarbetstid, övertidsersättningar, Ob-scheman och "lönetanter"....*huvva*. Det är då man förstår igen varför man valde att sluta i butik ;-)

*scchhhh* Det är något som låter.....

Obschemat skriker att det är dax....70% nu......släng dej i sängen innan det blir för dyrt!

Tack å gonatt!



Av Sussi - 15 februari 2009 20:40

Nu är det bekräftat! Jag har blivit en grinkärring! *gaaaaah*

Stod i kön på affären. Lååååång kö var det. Då händer det. Det kommer en tjej som skulle smita igenom kön framför mej men sussilull va snabb!! Jävlig snabb om man får säga så...

Med händerna i sidorna spänner jag ögonen i hennes nacke (för hon är ju trots allt på väg att gå) och gormar:

-Vi står faktiskt också i kö här....*fnys*


Precis som en grinkärring!


Sån som jag har lovat mej själv att aldrig någonsin bli!

Tack o lov kan man skylla på pms ......nu.....men sen då?? *gaaaaaah*


Nej jag ska söka in på charmkurs...hoppas de har en intensivkurs som börjar i morrn ;-)


Ha en bra kväll allesammans....och glöm inte:

Gå aldrig före sussilull i kön!


Av Sussi - 14 februari 2009 22:20

Sugen på bakverk?

Man blir ju om inte annat när man ser dessa söta virkade bakverk.

Blir du så sugen att du vill se mera så kan du tävla om dom hos

Pyssel och trams fram till den 1/3 kl. 22.00




Av Sussi - 14 februari 2009 22:09

Vill du vinna ett sånt här alfabet till en qk revolution?

Då ska du gå in på Karins sida kreativt kaos och skriva en kommentar innan den 21: feb då hon drar en vinnare.

Lycka till!


 

Av Sussi - 14 februari 2009 22:04

Ytterligare en hejdundrande blogcandy har jag hittat.

House of inspiration är det som har den och se bara här vad man kan vinna om man kommenterar innan den 16:e feb!

Det vill man ju inte missa heller!!!!



Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards