Alla inlägg under juni 2007

Av Sussi - 23 juni 2007 21:06

Det kommer det att bli nu. Jag kommer att vara borta i ett par veckor från både data och stockholm. Överlåter till andra att skriva så tangenterna glöder under denna tiden istället... ;-).

Resan bär av i morgon bitti mot Öland och förhoppningsvis sol. Förra året när vi åkte ner så sa min yngsta son när vi kom till Kalmar..

-*djup suck*.......åhhhhh när kommer vi till de där husen med fläktarna där fram??

Hmmm...i våra munnar heter det väderkvarnar och även i hans nu för fy sjutton va vi garvade!!

Ha det jätteskönt nu allihopa och slit inte ihjäl dig Suss och var snäll på jobbet nu!!! ;-)

Kramisar till alla


P.s...vilket sovrum va!!?? Ser nästan ut som mitt!! ;-)

Av Sussi - 22 juni 2007 20:52

Jag tycker att man ska döpa om midsommar, lägga det på en annan dag och kalla det "mittsommar". Den kunde man ha typ i mitten av juli när det är lite säkrare på bra väder. Som det är nu, och har varit sista 15 åren, är ju helt värdelöst....man dukar ut och dukar in....dukar ut och dukar in...osv.

Nej jag ska inöra någe helt nytt,,,,,"mittsommar med juliafton!. Är inte det bra så säg!!!! Nu är det bara timmar kvar sen bär det av......

Trevlig midsommar!

Av Sussi - 20 juni 2007 22:30

Nu har nedräkningen börjat...det är exakt 18 timmar och 30 minuter till semester. Sen hem *psssschhh*..öppna en smarrig cider och bara njuta. Det är inte klokt va skönt det ska bli. Igår var jag upp till Bibbi och målade. Målade mej en välkommenskylt i ärgad koppar...fick torka till idag och nu tänkte jag att jag skulle prova den nya lacken som heter tripple thick och ha på den. Funkade skitbra.......i början....sen vart det en kemisk reaktion som hette duga så all patina har "rest" sig och ser ut som vit gegga...*urk*.Så...Bibbi ....TA EN ANNAN LACK!! Naturligtvis så provade jag ju inte på ett stag eller något först..utan blond i botten som man är så smetade jag ju försäkerhetsskull på hela ena sidan av skylten...Ja ja man lär sig av sina misstag!!! Men jag skiter i det....för i morrn......ÄR DET SEMESTER!!! YYYYiiippppeeee!!! *dansar hula hula dansen*

Ta det lugnt med lacken...alla painters!


Av Sussi - 19 juni 2007 09:11

....var inte trasig!! :-) Vi hade bara inte lust att bjuda på kaffe just då! ;-)


Av Sussi - 17 juni 2007 18:19

...mycket lågt till taket....Mycket seg och drönig. Fick hit främmande och skulle bjuda på fika då pajja kaffebryggaren!! Hur gott var det med att doppa nybakad mandellängd i juice?? Gissa ..Inte ens nescafe hade vi i skafferiet. MEN!! inget ont som inte har något gott med sej. Nu kommer jag ALLTID att ha nescafe hemma ;-). Har kollat på underbara älskade med Micke Nyqvist också. En helt enkelt sagolik skådespelare...undrar hur man blir så där bra på att ta på sej en roll..en annan har ju tom svårt för att dra en "vit lögn" ibland när det kniper så att göra ett så där bra skådespel måste man ju säkert ha superkrafter för. Jag är imponerad Micke!! Ska försöka göra några kort nu och nysta upp det sista garnet för resan till öland så man är garderad! Mönster på gardin är inhandlat och klart så nu är det bara garnet. Hoppas att alla Ni som läser min blogg får en riktigt härlig måndag med många skratt och upplevelser!

Kram

Av Sussi - 16 juni 2007 22:45

...*asg*...ja vad säger man? Vilken skitkonstig film. Nu ska jag slänga mig ner i soffan och titta på underbara älskade istället. *håller tummarna*..hoppas att den är bättre. Ola Rapace..vilken man. Han ska inte spela såna filmer. Han ska vara "stefan" som vanligt.

Idag har vi varit på "fofies" 20-årspartaj! Jag hade köpt en bok som heter 1001 cokctails...och om hon inte skulle lyckas göra någon av de drinkarna så köpte jag en drinkmix och några drinkparaplyn också så att hon kunde låtsats ha gjort drinken själv...man får inte vara dum.....då blir man konsumchef....

Mot Micke Nyqvist!

Av Sussi - 15 juni 2007 23:18

Så här har min eftermiddag varit:

Kommer hem från jobbet...ungarna sitter och spelar kort. Jag frågar:

-Har ni dammsugit era rum som jag bad om?

-Nej vi har inte hunnit..

-Men gör det nu då..............*väntar*

-Men gör det nu då.....*väntar igen*...

- *höjer rösten*....Men gör det nu då.....De små liven fortsätter att spela kort och den minsta låtsas inte ens hör för han är ju minst och spelar naturligtvis på det...'Hmmmm*

-MEN GÖR DET NU DÅ!!! Säger jag med hög och bestämd röst. Då kommer det från den lilla:

-och vad händer annars då?? *skitliten och kaxig*

-Ja vågar du vänta och se....svarar jag lika kaxigt tillbaka.

-jaja jag får väl inte sitta vid datan mer säger den lilla kaxungen...varpå jag säger:

-Okej ..jag räknar till tio och sen ska du ha börjat. Observera nu hur många chanser jag har gett honom.

Jag börjar räkna...han halkar ner från stolen och börjar gå mot dammsugaren...sakta..jag räknar åtta ...nio....tio..KÖRT!

-jaha vad händer nu då...säger han och tror att jag ska säga något om datan..men det är då jag kommer på det:

-Då får inte Dennis sova här...(fy fan va elakt när jag tänker efter)..

Då händer det...han kastar iväg dammsugarmunstycket med slang och hela skiten och skriker ÅÅÅÅÅÅÅhhh vilken schysst mamma man har då!!! han går mot dörren och går ut, kastar igen den och sen sitter han utanför och tjurar. Hade jag inte hämtat in honom efter en halvtimme hade han nog suttit där än....Hela kvällen har han ägnat åt att göra djävulstyg...kastat ner kryddburkarna på golvet i köket...kastat ut hela kortleken i vardagsrummet på golvet...slagit i väggen i sitt rum med ett plastgevär...etc etc.

ÄNTLIGEN!!!är det dax för sängen!

natti

Av Sussi - 15 juni 2007 09:03

Freeeeeedag!! Full fart mot helgen!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards