Alla inlägg under september 2007

Av Sussi - 30 september 2007 20:51

...och datan. Har gjort en hel massa kort idag. Provat på nya tekniker som jag känner att jag inte riktigt behärskar men snart så.... ;-)

Teknikerna Grid och krackelerad bakgrund har jag gjort. Provade sedan min nya stämpel från poppes stämplar och lade på lite snö så det ska se kallt ut..gick sådär men nästa gång går det säkert bättre.

Gjorde lite etikettstämpling också. Provade en ny stämpel från octoberstamps med en ängel på. Gjorde mer men det har jag lagt upp på min hemsida för beskådan.

Igår var vi till Heron city och åt på Amazon. Jättegod mat har dom. Det är bara synd att ljudnivån är så hög. Fast det gick det med!

Nu ska jag kika på Beck och ladda inför morgondagen.

Natt natt!

Av Sussi - 28 september 2007 22:22

Ja idag var det 20 år sedan som jag och G vart ett par! 20 år sedan som man satt hemma hos en kompis och förvärmde för en kväll på puben...20 år sedan som han klev in genom bakdörren på vanen för att hänga med ut och partaja..20 år sedan som jag fick han på kroken helt enkelt!! ;-)

Å han är fortfarande min! And I love him! Puss å kram!


Av Sussi - 26 september 2007 22:15

...så vinner man högsta vinsten! Fast...då måste man ju spela och det gör jag ju inte. Jag läser i horoskopet varje dag att jag inte ska räkna med någon vinst så det är det ju ingen idé att ens pröva.

Eller??

De säger att det är en chans på 7 miljoner att vinna högsta vinsten på Lotto. Då är det ju faktiskt större "chans" (risk) att krocka med bilen...men hur lät det där?? Nej..sussilullan avstår spel....jag har ju tur i kärlek istället! ;-)

På fredag firar vi 20 år! Oj...nu fick jag huvudvärk plötsligt. I morgon köper jag nog en lott....

Gonatt!

Av Sussi - 24 september 2007 20:50

...i sitt liv. Va kul ändå att det händer så mycket just nu! Allt känns frid och fröjd måste jag säga. Visst finns det saker som man går och hoppas på men ...time will tell... :-)

Jag städade lite på hemsidan ikväll men jag måste ta mej i kragen och ordna upp korten lite mer efter kategorier. Fast....jag hinner nog...en annan dag.

Nu är det läge för att göra något annat. Några kort fixade jag ikväll också...å här kommer dom!

Förresten..jag tycker att det är jättekul med alla kommentarer och mail som jag får! Tack alla snälla goa Ni för det! Ha nu en fortsatt riktigt trevlig måndagkväll för det ska jag!
Tjillevippen!



Av Sussi - 23 september 2007 22:19

...skrev jag på mitt sista kort som jag gjorde ikväll.

Vet inte vad tekniken på bakgrunden heter men jag använde mej av akrylfärger på ett glossy papper. Månen är en massiv vanlig rund stämpel som jag tog brilliance vit på och lite gult runt kanten. Tomten stämplad med svart och bergen ritade jag dit själv (man är ju inte direkt någon konstnär..*asg*). Använde mej av dtp som en ram runt motivet och sedan lade jag på panduros "fluff"färg..kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men den liksom "fluffar" upp sig när man använder sig av värmepistolen.

Det röda kortet gjorde jag i resisttekniken. Använde mej sen av olika röda nyanser och fick på så sätt djup i motivet.


Dagen har annars gått åt till vedklyvning men nu är de jädra björkarna uppsågade och klara. Två pallar utöver vedboden fick vi så nu kan jag köpa en vedeldad tunna och elda som bara f-n.... ;-)

Helgen har varit härlig. Underbart väder och långa sovmorgnar. Precis som en helg ska vara.

Sov gott alla glada där ute!

Kram

Av Sussi - 19 september 2007 21:29

...som jag gjort ikväll. Gjorde fler men de laddar jag upp på hemsidan i morgon tror jag. Provade ju acetatstämpling och att fästa lite blingblings på och det fungerade alldeles utmärkt! Å fast sitter dom också dessutom! ;-)

Var tvungen att ta kortet på spisen så att motivet framhävdes. kanske inte världens snyggaste bakgrund ( eller ska man säga undergrund??) men det får duga.

Vidare så gjorde jag lite fler kort i resisttekniken. Använde mig av kaleidacolors regnbågsdynor. Tänk va snyggt det skulle vara om de fanns i julfärger också!! Nu så är det dax för lite tv-tittande och ladda inför en ny dag i morgon!

Tjingpling alla glada!

Av Sussi - 19 september 2007 16:39

....det stod att man skulle ställa sig på huvudet efter nässköljningen...???!!!

Vem f-n gör det??

Jag tog en liten kanna med vatten och hällde i lite vatten i ena näsborren och sen den andra. Kändes jättebra och det svällde av slemhinnorna helt okej men nu ska jag ställa mej på huvet och det vete tusan.....*asgarv*.

Har inte stämplat på ett tag nu men ikväll tänkte jag försöka sätta mej en timme eller två och åstadkomma något..

Jag har varit med Tedde i skolan idag och sista lektionen var det luffarslöjd! Kul att man lyckades pricka in det. Försökte skriva mitt namn i tråd men det gick inte så tedde fick hjälpa mej...tur att han kan!

Nu ska jag laga lite middag till mina kära. Pasta, ost och skinksås bjuds det på idag om någon undrade ;-)

Ha en bra kväll!


Av Sussi - 14 september 2007 22:30

Idag fick jag mail från fröken och Tedde har skött sig alldeles ypperligt denna vecka. Det gjorde mej varm i hjärtat...

Häromdagen så satt Tedde och hans kompis i Fjompas rum och språkade framför tv-spelet..

-vad är det viktigaste för dig? frågade N

....- vadå? sa Tedde

- ja alltså vad är det viktigaste som finns för dej just nu sa N igen.

Det vart tyst en stund sen kom det lite förläget från Tedde..

-mamma och pappa.......

- nej men jag menar inte det jag menar tv-spel och sånt sa N.

Genast vart det en lite tuffare attityd på T.

-jaså...ja det är driver på tvspelet!


Gud vad jag älskar den lilla killen!! Å tompa förståss...precis lika mycket!


I morgon är det dax för 40-årsskiva på Hagudden. Baker är det som blir "stor" nu. Ska bli jättetrevligt. Som tur är har G jouren så sussilull behöver inte köra!!! *moohahahahaha*


Jag gjorde ett par kort ikväll också. Stämplade en gran med brilliancedynan på transparant papper och satte sen fast små "blingblings" på granen så det ser ut som julkulor. Nu ska det bli spännande att se om limmet fäster på pappret. Det får vi se i morrn!

Natt natt!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards