Alla inlägg under januari 2008

Av Sussi - 29 januari 2008 21:58

...är inte lika kul för alla men för en del! Här har man möte för att det är några som har reagerat över gruppindelningen som kommer att bli....so??

Vad tror man? Att lärarna "möblerar om" i grupperna för att det ska bli sämre??? Okej nu är jag ingen negativ människa i botten så jag har nog rätt lätt för förändringar men varför måste allt motarbetas? Varför inte prova och låta tiden utvisa? Nej..nej...det har ju varit så jobbigt och stökigt och gapigt och skrikigt i klassrummet att barnen måste få en trygghet. Jaha?

Och hur har de det hemma då? Pratar de med sina barn varje kväll eller är det vi som gör det som har barn som är trygga? Fattar ingenting....

Det bästa av allt var ändå frågan som kom efter diskussioner under kvällen:

- Men om det inte funkar i nya grupperna, hur länge måste vi vänta innan ni återgår till ursprungsgrupperna då?

MEN HALLÅ!!!!????

Varför ska man återgå till någonting som alla är överrens om inte funkar i dagsläget?

Jag blir så trött......

att jag som vanligt går och zzzzzzzzover.

I morrn är en annan dag! :-)


Av Sussi - 28 januari 2008 21:31

 Hittade det här i en gammal (förlåt ung....) kompis blogg och tyckte den var så bra att det är flera som måste få ta del av den.....

Tänk positivt! Det finns alltid någon som har det värre!



NÄR JAG VAKNADE I MORSE KÄNDE JAG MEJ PÅ DÅLIGT HUMÖR. MEN DET VAR JAG BARA GLAD FÖR, DET VISADE JU ATT JAG HADE KÄNSLOR.

SEDAN TOG JAG BARNSALVA I STÄLLET FÖR TANDKRÄM PÅ TANDBORSTEN, DÅ FÖRSTOD JAG ATT ÄVEN DEN BÄSTE KAN GÖRA FEL. JAG KÄNDE MEJ DJUPT TACKSAM FÖR DEN INSIKTEN.
NÄR JAG ÖPPNADE KYLSKÅPET FÖLL ETT MJÖLKPAKET UT, GICK SÖNDER SAMT STÄNKTE NER MIN SKOR OCH BYXOR. JAG INTALADE MEJ ATT DET VAR BRA FÖR OVANLÄDRET OCH BYXORNA HADE JAG ÄNDÅ TÄNKT BYTA.

UNDER TIDEN KOKADE FRUKOSTKAFFET ÖVER. DET FICK MEJ ATT KOMMA IHÅG ATT KAFFE PÅ TOM MAGE ÄR HÄLSOVÅDLIGT.

JUST SOM JAG SLAGIT IGEN YTTERDÖRREN MÄRKTE JAG ATT JAG GLÖMT NYCKLARNA. –DEN STUNDEN DEN SORGEN, NYNNADE JAG OCH TÄNKTE POSITIVT PÅ ATT JAG INTE BEHÖVDE BRYTA MEJ IN FÖRRÄN EFTER JOBBET.

ATT DE NYA BYXORNA FASTNADE I CYKELKEDJAN OCH ATT JAG KÖRDE RAKT IN I GRANNENS HÄCK SPELADE EGENTLIGEN INGEN ROLL. –TUR ATT DET INTE VAR DYRARE BYXOR MUMLADE JAG GLATT, OCH ATT DET VAR GRANNENS HÄCK TILLADE JAG MUNTERT OCH VITSIGT.

PÅ JOBBET TOG JAG IN KAFFEKOPPEN TILL SKRIVBORDET OCH RÅKADE SPILLA UT DET MESTA PÅ MANUSET TILL KVARTALSRAPPORTEN.
- DET KUNDE VARIT VÄRRE, DET KUNDE VARIT ÅRSRAPPORTEN, ROPADE JAG UT I KORRIDOREN. TUR ATT DET BARA VAR ETT FJORTONDAGARSJOBB SOM BLEV FÖRSTÖRT! OCH FÖRRESTEN HADE JAG ÄNDÅ TÄNK ARBETA OM DET.

TILL LUNCH TOG JAG EN RÅKOSTTALLRIK OCH BET AV EN TAND PÅ EN LITEN STEN. JUST DEN TANDEN HADE ALLTID VARIT LITE SNED SÅ JAG BAD TANDLÄKAREN ATT DRA UT RASKET. –LIKA BRA ATT BLI AV MED DEN FULA TANDEN, TÄNKTE JAG OCH KÄNDE MEJ UPPÅT. PÅ HEMVÄGEN SKULLE JAG TA UT PENGAR, MEN MITT KORT FÖRSVANN I BANKOMATEN OCH KOM INTE UT IGEN – FAST JAG GENAST PÅ MINUTEN BANKADE.
- NÅJA, DET PENGARNA HADE JAG ÄNDÅ BARA GJORT AV MED, FILOSOFERADE JAG LUGNT OCH TVINGADE MEJ TILL EN STUNDS KÄNSLO- OCH TANKESTILLANDE MENTAL AVSLAPPNING.
LÅSSMEDEN VILLE INTE HA MER ÄN 450 KRONOR. OCH EXPLOSIONEN NÄR JAG SEDAN SATTE PÅ TV:N BLEV INTE SÄRSKILT KRAFTIG. NU KUNDE JAG ÄNTLIGEN SKAFFA MEJ EN SÅN DÄR TVÅBILDSAPPARAT SOM JAG DRÖMT OM. OCH OMTAPETSERINGEN HAR JU LÄNGE VARIT PÅ TAPETEN. SÅ BRA ATT JAG FICK EN ANLEDNING ATT SÄTTA IGÅNG!

DET ÄR FINT ATT TÄNKA POSITIVT, TÄNKTE JAG POSITIVT OCH KASTADE MEJ PÅ SÄNGEN SÅ ATT BENEN, SÄNGENS ALLTSÅ, VEK SEJ. ANNARS VET MAN INTE VAD SOM KUNDE GÅTT SNETT IDAG!

Nu är det tur att det är kväll känner jag......
Av Sussi - 26 januari 2008 17:24

...vart det igår. Vi tänkte överraska Annelie som fyllde 40 men hon hade ju naturligtvis på känn att vi skulle åka med.....*suck*..vi som försökte smyga så. Vi fick tom vänta på kontoret på Birka för att hon inte skulle se oss och så vart vi inlotsade en annan väg till hytten. Tack snälla Nermil för vänligheten! Allt klaffade ju naturligtvis inte för champagnen och blommorna som vi beställt till hennes hytt hade ju naturligtvis inte kommit dit. I receptionen var det ingen som kändes vid det heller när jag påpekade att det inte kommit fram. Nu måste jag ringa på måndag och påpeka detta för de kunde inte hjälpa mej på båten. Det var riktigt oturligt eftersom det var vår present till henne och inte var den billig heller..... :-(

Nej nu så ser jag framför mej en lull i fåtöljen med lite cashewnötter och en slö tv-tittarkväll!

Ha det!



Av Sussi - 24 januari 2008 21:37

Mina favoriter i tv-rutan! Säga vad man vill om alla skådisar, bönder, snickare etc... De bästa karaktärerna är väl ändå dessa! Nästa söndag är det dax igen! Undrar hur det kommer att gå..... :-)


Av Sussi - 23 januari 2008 17:32

...........


Stor sorg......


Av Sussi - 22 januari 2008 18:46

Det är mycket nu! ! !

Fonderna går sisådär...får väl skylla mej själv när jag inte är mer aktiv än vad jag varit. Några gånger har jag iallafall placerat om men inte nu på ett tag. Nu är det väl ingen idé heller förrän det känns lite mer stabilt på börsen.

Idag hände något kul! Ja det gjorde det.........*hehehehe*..det är hemligt.

Och sen hände det något annat kul också. Jag har ju som bekant redan satt mej på supporten och försöker svara på samtal så gott det går (och ibland går det inte alls). Hade en kund i luren i förrgår och idag ringde den kunden tillbaka och ville prata med mej....bara mej....*MALLIG*. Första tanken var ju naturligtvis:

-Hjälp vad har jag sagt för fel?

men det visade sej att så var det inte...bara nöjd med servicen rent av *ännu malligare*. Ja det är inte lätt att vara ödmjuk när man är en sjutusan till kvinna...... ;-)

Ha en bra kväll allihopa!

Av Sussi - 20 januari 2008 14:17

....så fick jag ÄNTLIGEN frukost på sängen!! Första och troligtvis sista gången i mitt liv....Konstigt...man kan ju börja tro att han är kär i mej......... ;-)


Av Sussi - 19 januari 2008 22:41

...lugn och skön. Stickade klart syrrans poncho (eller hur det nu stavas) så nu ska jag bara göra fransarna så är den klar sen. Ett kort lyckades jag stämpla ihop också med penny blacks nya clearstamps men eftersom gubben har städat bort photoshop så kan jag inte redigera kortet och därmed inte ladda upp det här.......*förb,annnfedkpspdigjgjg g---bbe*

Apropå gubbe....vi var och käkade på grekiska kolgrillen och det var såååå gott. Souvlaki med tzatziki och bulgur så nu luktar man grek.... :-)...å dom luktar ju gott.... :-).

Fick reda på i eftermiddags att vi i morrn (!) ska på barnkalas så i morrn bitti blir det till att ge sig ut och leta efter en lämplig present..så hade vi ju det här med framförhållning.......eller......

En återkommande ritual som vi har här i familjen är att vi går och lägger oss på kvällen....det kan man vara säker på! Det kommer aldrig som någon överraskning och inte nu heller!

Over and out!



Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards