Alla inlägg under maj 2007

Av Sussi - 31 maj 2007 21:38

...eller vad de nu sjunger.. Apropå lång. Fjompa har vuxit som ogräs och nu när man ska förmana så får man stå och titta upp  och "skälla" på honom. Hur respektingivande är det? Tänk det var ju inte länge sen som han var 51 cm....och nu är han 176 cm...*wow*...time flies!

Älskar honom mer för varje centimeter han blir! Även om han stannar på 176 cm så är det redan full pott från min sida! Kan inte älska någon mer än så...och förresten så vore det bra om han stannade här för annars kommer jag få nackbesvär om jag ska titta upp längre när jag ska förmana... :-)

Mamma loves you PHommi!

Av Sussi - 30 maj 2007 22:18

..fick min "lilla" 16-åring idag. Skittuffa jeansshorts med t-shirt och rutig skjorta. Allt inköpt på en "nyfunnen" affär i Rönninge. Det var min snoriga lillasyster som tipsade om den och TACK FÖR DET SYRRAN! Fast det var länge sen hon var snorig och stod och andades tungt och kikade in genom nyckelhålet till mitt rum när hon var liten.....man hörde liksom de rosslande andetagen utanför och för att man skulle skrämma henne så försökte jag en gång rycka upp dörren snabbt för att hon skulle bli j-ligt rädd men icke sa nicke...där stod hon fortfarande kisandes med ena ögat och står och kikar in genom....en helt öppen dörr vid det här laget....Ja vad säger man.....småsyskon...fast nu är de rätt bra att ha ;-). Iallafullafall så är butiken i Rönninge mycket bra med lite tuffare, rockigare kläder. Helt i Fjompas stil. Kul kul!

Igår var jag på kurs på papprika igen..också det helkul! Scrappade två enkla LO:s och gjorde några studentkort när jag kom hem sen. Somnade framåt 0.00 och var i morse som en medvetslös knubbsäl så ikväll blir det kudden om ett par minuter bara.

Lägger upp lite av det jag gjorde igår.

Ha en trevlig kväll!

Av Sussi - 28 maj 2007 20:06

Så var det med det. Måndagen är avklarad och nu sitter man här....

har målat klart dörrarna nu och det känns i axeln ska jag bara be att få tala om...men men ..snart ett minne blott!..eller??..

Mamma är i full gång med budgivningen så nu är det bara att hålla alla tummar och fingrar man har för att det går vägen. Flytt efter sommaren i såna fall.

Syrrans H mår bättre och det känns också skönt.

Jag har varit iväg på kontroll idag och det känns också skönt. Nu är det gjort...sen får vi se ;-).

Ja det vart mycket fakta idag...hur kul e de på en skala?

Nu ska jag göra ett studentkort. Har fått en bild på en perfekt studentmössa så nu ska här målas!! :-)

Det var allt för mej idag...

over and out!

Av Sussi - 27 maj 2007 21:17

...fast nu är det hon som är hemma och målar hos mej!! :-) Hon drog på sig målarbyxorna och tröjan och ställde sig , med sina diskbråck, och hjälpte mig att måla mitt keramikrum!! Där kan man snacka mors dag!! Nu är det grundmålat och klart och jag har målat alla innerdörrar i källaren en gång och i morrn målar jag nästa omgång..det går framåt gott folk!

Vi var och kikade på en lägenhet till mamma idag också. Budgivningen drar väl igång på tisdag så nu är det bara att hålla tummarna för att hon får den.

Efter visningen gick vi och fikade morsdagsfika på ett fik. Very nice...jordgubbsbakelse. I morrn är det dax! Dagen D.

Nu ropar kudden efter mej så jag måste dra!

bye bye

Av Sussi - 27 maj 2007 10:56

...ringde grannarna till våra goda vänner och larmade om igår...

Hajja hur förvånade både dom och vi blev när det helt plötsligt på deras baksida står två brandmän i full utstyrsel och säger att grannen har ringt och larmat om en villabrand!!! *asg*..gissa hur mycket vi skrattade??? Det var det roligaste jag varit med om på länge!! Nog för att det ryker när man eldar i en vedeldad badtunna men villabrand!!?? Ja för det var det vi gjorde..vi satt och hade grillat och satt och käkade..helnice var det...det är då det händer:

Vi hör en komradioton, en brandman står helt plötsligt runt hörnet och börjar skratta:

- vi har fått larm om en villabrand här.

-jahaja säger Anders ...det enda som brinner här elden i badtunnan.

-ja jag ser det säger den stackars brandmannen, tar upp komradion och meddelar sambandscentralen att det bara är en badtunna..Ni förstår det var ju lika pinsamt för honom som för oss!!!

Till saken hör att de har en granne i huset bredvid (en alkoholistdam som inte får vara med sina grannar och leka längre) som troligtvis har ring och larmat....allt för att jävlas!! herregud...tur att man bor i tumba.

Tänk er rubrikerna i notisen i lokaltidningen:

 Misstänkt villabrand var vedeldad badtunna

Ja hörni....mycket ska man vara med om...Kan inte låta bli att undra över en sak....

Undrar hur det hade sett ut om vi satt i tunnan när brandkåren kom??

Ha en bra dag allihopa och tack för en jättetrevlig kväll i går A och A!!

På den understa bilden så försöker A att bättra på villabranden lite.... ;-)

Av Sussi - 25 maj 2007 22:34

Ja ni..satt och läste filifjonkans blogg om riktigtmannen och kände att jag bara måste få skriva om våran "hjälpreda" som vi hade när jag arbetade på Konsum..(hua nu svor jag ;-)).

Det var en kille runt 25-30 årsåldern som hade Downs Syndrom. Han kom varje kväll vid 19.30 och stog och pratade med kunderna vid utångskassan. Efter ett par veckor så hade han väl lärt sig av våra kvällsrutiner runt stängningsdax och började helt enkelt hjälpa oss med att dra in skyltar och plocka korgar osv. När klockan var 20.00 så ställde han sig vid entrégrindarna och tecknade ordet stängt med armarna och sa till kunderna att Tyvärr..nu är det "tängt" (han kunde inte säga S) och gestikulerade tecknet stängt med armarna. Han släppte inte in en enda efter stängning utan stod med råg i ryggen och var stolt som en tupp över sitt dagsverke. VARJE kväll samma procedur. En kväll när jag hade jouren så kom han redan kl 19.40 och började dra in skyltarna. Jag gick fram till honom och sa:

- inte ska du väl dra in skyltarna redan? Vi stänger ju inte ännu.

-Jo sa han och tecknade stängt tecknet för mej och sa att "nu är det "tängt", ställde sig vid entrégrindarna och stoppade kunder från att gå in. Nu är det "tängt" sa han och fortfarande stolt som en tupp! Jag gick fram till honom igen och sa att vi kan inte stänga ännu för klockan är inte åtta än. Då spände han ögonen i mig, lät riktigt så där "chefsarg" och sa:

- Nu är det tängt för klockan åtta ka jag va hemma och titta på melros place!!


Så var det med det!! Tänk vad hjälpsamt ändå att ändå komma och "hjälpa" oss att stänga fast i det här fallet 20 minuter tidigare än vanligt.

De är ju för goa!!


Good night folks!

Av Sussi - 24 maj 2007 22:21

... detta vänder sig i första hand till min man.....*ler*

I morgon kommer lönen!!! ;-)



Av Sussi - 24 maj 2007 22:08

...torsdag med andra ord. Gubben bjöd mej på lunch idag. En helt oromantisk lunch med ärtsoppa och pannkaka! Skippade ärtsoppan och tog några degiga, flottiga pannkakor med lite sur grädde och en alldeles för söt hallonsylt. Jag kände inte detta när jag åt det men ett par timmar efteråt när man liksom känner att pannkakorna ligger kvar i magen "pronto" och precis där de la sej när man åt dom......*rap*. Nej inge vidare.... Men som sagt det var gott just då. Dagen förflöt trots detta med en svischande fart och nu är vi här....klockan är 22.15 Hoppsi daisy!! Snart dax att ta det långa benet före rakt ner i sängen...om jag nu har ett längre ben?? Skit samma benen ska hur som helst ner i sängen och så är det! Nästa gång jag ska luncha med min gubbe ...då ska jag bjuda honom på kroppkakor. DET är väl romantiskt??  ;-)

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards