Alla inlägg under september 2008

Av Sussi - 27 september 2008 22:30

...kan man få det av att städa och klippa gräs?

JA

Svar JA det kan man. Sussilull har det.

Heeeela dagen har jag städat. Jag har dammat, dammsugit och skurat golven i the whole fucking house! Känner mej så duktig. Det luktar gott i hela huset, sängarna är nybäddade. Nu återstår bara en dusch och sen krypa ner bland rena lakan. Najs! ;-)

Hammocken är inburen i garaget (det ena eftersom Jojjes bil står i det på 69 kvadrat och där får "bara" hans bil stå). Gräset är nyklippt och jag har gödslat med Gajjemålablandningen inför vintern så gräsmattan kommer vara som en golfbana till våren!

Nej...det känns helt enkelt skitbra att gå å knoppa nu!

Natt natt!


Av Sussi - 27 september 2008 14:49

Nästa lördag är det den internationella kortmakardagen! Kul!

Själv sitter jag på en Ålandsbåt den dagen men kanske någon annan är intresserad. Här kan man "haka på" om man vill det:

http://skapahobby.wordpress.com/2008/09/27/utmaning-infor-internationella-kortmakardagen/

Av Sussi - 24 september 2008 18:51

...sina resor till Australien och dyk med vithajar...

Jag får blogga lite om min resa till Götet...*skratt*

Vädret har varit lika strålande idag som det var igår. En underbar höstdag med andra ord. Klarblå himmel och varmt. Känns lite udda att gå in på Lindex sen óch se alla halsdukar och mössor som hänger där. Men men...snart är det dax för dom vare sej man tror det eller ej. Japp!! Så är det!!! Bara att fejsa!! :-) Sussilull kommer att ha en sån här halsduk bla:


Dagen gick jättefort. Jättetrevliga tjejer på kursen som verkligen ville lära sej det jag lärde ut. Hoppas dagen går lika fort i morgon.

När Fjompa låg i min mage (för så där en typ 18 år sen) så började det en tv-serie som hette Glamour. Den j-la skiten går fortfarande och nu har jag hamnat i det tittarstadiet igen att man måste se vad som händer nästa dag..*suck*..värre än alkoholism kan jag tänka mej.

Programmet är så fruktansvärt dåligt men ändå vill man se det. Varför är det så? Kan inte fatta......

Hoppas att ni har haft en bra dag och tack för att ni orkat läsa ända hit.

Ses en annan dag!

Tjingeling

Av Sussi - 23 september 2008 19:16

...färgsprakande! Helt superfina färger är det. Åkte från Stockholm till Göteborg idag och det var en wowkänsla. Sverige är vackert. Speciellt vackert var det vid Brahehus när man såg ut över ruinen och visingsö som hade alla färger man kan tänka sej. Och så vattnet som var helt blått och solen som sken som den aldrig gjort annat. Man vart liksom.....liksom..glad!

:-)

Nu sitter jag här på hotellet och väntar på att Idol ska börja så man har något att göra. Gick en sväng på "byn" men affärerna stängde kl 18. Inte tog jag med mej gympadojjorna heller så jag har ingen lust att ta en promenix heller. Nej...Idol får det bli!

Må bäst nu allihopa för det ska jag *flin*


Av Sussi - 17 september 2008 21:33

...dansar råttan på bordet!! *hehehehe*. Jojje har åkt till Göteborg och sussilull har shoppat....*hehehehe*

Detta:

och detta:


Har beställt det från Hobby och hantverk där jag även har lånat bilderna.

Å vad jag längtar nu tills de dimper ner i min brevlåda så att jag får se allt "live". Fick ju en liten försmak på träffen i söndags och som sagt...det gav mersmak! :-)

Idag har jag stått i utbildning hela dagen och efter det var det dax för Cissi, min allra allra bästa och enda frisör!!! Klipp och färg tack och så vart det.

Nu ska Tedde och jag gå och lägga oss, hissa upp huvud och fotända och titta på tv...bara han och jag!

Natti!

Av Sussi - 16 september 2008 18:46

...jag är förvånad att inte min snoriga lillasyster har varit inne och kommenterat inlägget från i går ....angående åldern..*asg*

Hade väntat mej någon dräpande kommentar som att jaja så ung ser du inte ut eller nåt i den stilen. Väntar ett tag till för att se om det dyker upp något.

Sjuka på jobbet gör att det varit mycket de senaste dagarna och i morgon ska jag hoppa in och ta en kurs istället för en krasslig kollega. Inte så förberedd som jag borde vara kanske men det går. Allt går utom små barn ju ;-).

Hoppas att ni alla får en härlig kväll. Själv ska jag pussa på gubben för han åker ju bort i morrn. Då är det sådär igen att jag får ha fjärrkontrollen helt för mej själv några dagar. Lite skönt ska det bli ändå men det tänker jag inte tala om för honom....*puss Joy*

Tjing!


Av Sussi - 15 september 2008 18:52

For iväg med höghastighetsfart! Den med!! Träffen igår kändes som en kvart fast vi satt i 8 timmar lite drygt. Jättetrevligt och alla skapade så fina saker...utom jag som knappt gjorde någonting kändes det som.

Lina hade gjort så otroligt fina cupcakes som hon tog med och bjöd på. Maria har tagit kort och lagt dom i sin fotoblogg som du hittar här. Å blir ni inte avundsjuka på dom så vet jag inte vad jag ska kunna fresta med!! *skratt*

Hände en kul grej på tåget förresten när jag var på väg:

Det kom fram en kille och frågade om jag skulle resa bort ( ja det ser ju ut så när man släpar med sig lite pysselsaker...*harkel*).

Nej sa jag, jag ska bara in till stan. Han såg lite fundersam ut och det var bara början. Han knackade ur en cigg ur paketet och frågade om han fick bjuda.

-Nej tack sa jag jag har slutat.

- Jaha var det länge sen? undrade han..

- Ja 11 år sen sa jag fortfarande väldigt kort i mina svar för jag ville verkligen inte prata med honom.

- Jaha sa han (han gav sig inte). Rökte du länge innan det då?

Vet ni vad sussilullan svarade??

17 år...........

Svarade på en fråga han inte ställde...typ hur gammal var du när du började röka.

Hajja.....han tyckte nog att jag såg väääääldigt ung ut för att slutat röka för 11 år sen och rökt innan dess i 17 år. Tänk om jag skulle börjat när jag var 18?? Med den ekvationen så skulle jag vara 18+17+11= 46.

Men vilken ungdom!!!!!! *skratt*

Vi bestämde redan datum för nästa träff och det ska bli jättetrevligt. Ja alltså inte jag och han utan skapatjejerna!!! (gud vad rolig jag är när jag får till såna där grejjer ;-))

Har kokat lite kaffe som jag ska förgylla kvällen med. Kokhett gott classic....*smaskens*. Tar nog ett par varv med stickningen också.

Hoppas att Lollo har det bra i Australien och att Pia snart blir frisk och kry igen. Väntar på foton från Lollos dyk med vithajar. Ska bli såååå spännande att se.

Klurar lite på en skiva jag ska bränna som jag kan ha i bilen nästa vecka. Får nog ta en bra bok eller nåt....eller bara E-type kanske..... ;-) Då blir det ös det kan jag lova!! *s*

Nej...nu klura skiva, sen en kopp kaffe, sen sticka...

Vi ses another day!

Av Sussi - 12 september 2008 21:40

Igår så hände det höjdargrejjer i familjen!! :-)

Tedde hade orienteringsdag i skolan. Hittade en bortsprungen pojke och vart dagens hjälte! (det är mammas lilla pojke det...)

Fjompa fick brev från pliktverket att han är uttagen till mönstring!! ( det är mammas stora pojke det....)

Förstår ni hur stolt en mamma kan bli...? Spricker snart tror jag bestämt...eller är det av de där jädra nötterna som jag åt förut kanske?

I morgon är det packningsdax. Ska in till Skapa på söndag på träff! Ser fram emot det jättemycket men va sjutton.....vet inte vad jag ska ta med mej.. Lite stämplar och så men sen då.....??? Ja ja jag har ju morgondagen på mej. Något ska jag väl lyckas få ner i resväskan *hihi*

Nu ska jag festa till det med en goooood skumbanan och sen är det bingen som kallar.

I morgon ska jag se om jag orkar ladda upp lite kort jag gjort.

 Ses då!
"Bananasussi"

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards