Alla inlägg under april 2007

Av Sussi - 30 april 2007 23:20

Säger bara en sak....trött! Valborg med eld är över. För det här året. Vi hyrde en DVD på vägen hem, hemligheten. Tror det var den bästa Beckrullen jag sett. Jag trodde att det inte skulle bli fler filmer pga Johanna Sällströms död men ack!!! Det var ju pga Stefans... Undrar hur den stackarn mådde/ mår efter hennes död. Måste kännas ohyggligt nära och många om.... Nu ska jag läsa någon kul scraptidning och vänta på att D ska somna. Alla lampor är tända och tv:n fortfarade på. Den lilla killen kan ju få för sig att han få ont i magen mitt i natten om man somnar före honom så här gäller det att se till att han somnar....och det fort som f-n! Annars så kanske han måste hem mitt i natten.

Nu försöker vi! natti

Av Sussi - 29 april 2007 15:50

Men inte jag....har iofs inte kollat lottokupongen men varför skulle den ha slagit in... :-(. Vi kollade iallafall på filmen idag. Ganska kul men jag har sett bättre. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ha någon musik på min hemsida. Kanske kanske inte. Måste hitta någon bra passande isåfall. Får leta ett tag till tror jag. Lillplutt ligger och har jättretråkigt med katten trampandes på magen. Tänk att hon bara äääälskar honom. Synd att hon är så hårig bara för han ser själv ut som en chinchillaperser när hon går ifrån. Men va fasen gör det om hundra år!! Nu är det dax att gå ner och måla i källaren. Tänkte att jag skulle lägga in en bild på en urglad bebis...kolla in den i mitten!! Fy fasen va härligt att va så där glad! Det ska jag också vara resten av dagen! Tjingeling

Av Sussi - 28 april 2007 20:40

Det har jag varit på idag. Först var det inventering på jobbet och sen iväg på kurs för att måla en tomte! Såååå himla kul men jobbigt. Alltså inte inventeringen utan kursen! Vi satt i effektiv tid 7 timmar..*puh*..ryggen värker och jag ser dubbelt men annars mår jag fint! Bibbi som höll kursen är så otroligt duktig på att måla. Denna teknik kommer från Margot Clarke i USA som byggt på den tekniken som Donna Dewberry utövar. Mycket elegantare om jag får säga vad jag tycker. Jag har målat lite i onestroketekniken med och något av de alstren kan jag lägga upp här framöver.Nej....en cider på det här och man skulle sova gott men det går ju inte för sej! Nej nu ska här göras några kort. Gubben ligger på soffan och snarkar och barnen tjatar om att sitta här så det blir för mig att avsluta. Förresten så har Babben ÄNTLIGEN börjat valpa. Nu kl 20.45 så hade hon fått 6 stycken små bebbar. Grattis till henne. Kolla gärna in den små liven på Åsa's hemsida för hon lär snart ha lagt upp kort där. www.bizzhaie.se.

Här kommer min tomte som jag har gjort idag!

natti

Av Sussi - 27 april 2007 22:18

Ja det är det i morgon. Upp tidigare än vanlig...blä! Man e ju nog så trött den vanliga tiden man ska upp och jobba och nu är det ännu tidigare. Igår var jag på kurs på Papprika i stämpling. SKITKUL!! Kan rekommenderas. Nu vill man ju stämpla och göra kort hela tiden men i morgon som sagt så är det dax för inventering och sen ska jag på en ny kurs. Tro det eller ej men på den kursen så ska jag måla en... *viskar*..tomte. Ja det är väl lika bra att börja så man blir klar till jul tänkte jag  *s* så så får det bli! Tänkte lägga mig skapligt ikväll så att det blir några timmars sömn iallafall för igår natt vart det ju inte så mycket. Jag låg ju och stämplade och gjorde nya layouter till kort hela natten! Det konstiga var att när jag skulle sätta mig och skapa ett kort ikväll så kom jag inte på en enda som jag fantiserat fram under natten. Hur är det möjligt? Och så är det ju konstigt att man löser alla världsproblem också när man inte kan sova och sen på morgonen så finns de lika förb...kvar. Man blir stum!! Nu en koll i cyberspace och sen zzzova!


Av Sussi - 25 april 2007 22:03

Äntligen! Man kan tro att det är någon som sett mitt inlägg och skyndat sig att laga den och köra ut den till mig. Yippeeee!! Snart ska jag gå och lägga mig på soffan och jag tror baske mej att jag ska somna där också... :-) Lönedag har det varit också och den gör ju förståss alltid att man blir glad så egentligen kanske jag inte skulle blivit så glad om soffan kommit en annan dag... ;-). Jodå. Idag har jag kommit på hur mycket jag tycker om photoshop. I love it! Tänk vad mycket man kan göra med det....

Mamma var här en sväng också och plockade lite med mina blommor...(tack mamma). Vill bara säga till dig att F gjorde läxan som han skulle sen så nu kan du sova gott ;-). I morgon är det dax för kurs på papprika igen så i morrn blir det inget skriveri här men på fredag ska jag lägga in mitt alster för beskådning!! Tillsvidare får ni hålla tillgodo med den första och sista porslinsdockan som jag gjort...

Natti

Av Sussi - 23 april 2007 21:07

Nu är de här.....40-årskalasen! Så himla kul när jag vet att jag har ett par år kvar :-). Nu kommer "skivorna" att dugga tätt framöver men det är ju bara kul vetja! Ser fram emot det. Ser också fram emot min hemsida som jag hoppas står klar framöver. Kommer inte att ha den till något särskilt utan bara för att ha den. En och annan bild på något alster kommer också att finnas där. Tänk om man tagit kort på all keramik man målat under åren. Då skulle man få ha en stoooooor sida kan jag lova. Grabbarna kommer också att få en varsin "undersida" sedan där de kan skriva om sånt de tycker är kul. Gissningsvis så kommer det att bli om moppar för den ena och World of warcraft för den andra...men vad gör det...bara de skriver! Ingenting har jag hört om soffan idag heller men är jag förvånad??? Nej.

Mot prisonbreak och en av fåtöljerna! Simma lugnt!

Av Sussi - 22 april 2007 15:29

Eller hur tänker man egentligen?? Tycker det är skönt men söndagar för då kan man ju pilla sig i naveln och göra ingenting. Har fått mycket gjort ändå tycker jag. Bytt gardiner i vardagsrummet och gjort en LO på min lillasyster...hihi...när hon var liten och snorig.. ;-)

Jag hittade jättefina krukor igår i Pershagen i Södertälje. Behöver man ha något själv eller ge bort så är det absolut värt att göra ett besök där. Jättetrevlig affär. Pershagens hemtrevnad heter den.

Nu har jag också hört sommarens slagdänga..Markoolio och ingen sommar utan reggae. Klart skön låt. Man blir liksom glad i hela kroppen när man hör den. Nu väntar jag och väntar på att Åsa´s lilla Babben ska få valparna... De skulle komma nu i helgen men än så länge så håller hon tätt. Kolla ni med på www.bizzhaie.se. Hur söta som helst kommer de att bli!! Nu ska vi hyra film och bara softa. Vi var ju på inflyttningsfest hos ett par igår så lite lugnt kan man väl ta det idag. Chilla lugnt!

Visar för övrigt en av de krukor jag köpte igår. Kalasfina tycker jag!

Av Sussi - 20 april 2007 22:22

...har inte bara dyra möbler utan värdelösa också.

Vår nya skinnsoffa tappade färgen på sitsen efter 4 månader. Nu har de haft den i 5 veckor för att "laga färgen" och inte ens det har de lyckats med. Jag blir så trött..tänk på det innan Ni köper ny soffa. Dyrt behöver inte vara bra. Ännu en fredag med tacos och familjen på två fotpallar och två fåtöljer. Hur kul e det??

Nu har jag fått gnälla lite...känner mig som en häxa (bifogar för övrigt kort på mig ;-)). Lovade ju en efter renoveringenbild också igår och här får Ni den med.

Nu ska jag gå och lägga mig i våra sköna sängar som faktiskt är hela trots 6 år!! Tack för det MIO!

Natti

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards