Alla inlägg under december 2007

Av Sussi - 29 december 2007 23:25

Idag var vi på utflykt.... :-)

Jag, Eva och Bibbi.. :-)

Färden gick till Sorunda och garnboden som ligger där :-)

Det fanns huuuuuur mycket garner som helst! Det som var så himlans kul var att hon hade ett ställe där man fick fylla en kasse , och då menar jag kasse och ingen liten fryspåse, till ett pris av ....................100:-!!!

Ja sussilull fyllde påsen..... :-)

Många schalar blir det.... :-)

Nej...Nu måste jag "sticka"... :-)

Ha det!





Av Sussi - 28 december 2007 22:19

...som någonsin sjungits i så ska det låta! Bland många fler förståss!

Enjoy and listen!


Av Sussi - 27 december 2007 19:18

Tänk va världen är liten....

I dag begav jag mej till skärholmen för att köpa en ny handväska och en ny plånbok på mellandagsrean. Hittade en skitsnygg guessväska i en affär. Dock kostade den 1499:- men what the... Once in a lifetime!

Tänkte ändå att jag skulle kika vidare och tittade på flera andra affärer men ni vet hur det är när man sett något som man vill ha..då jämför man bara den med alla andra man tittar på. Nu hittade jag iallafall en annan väska på Åhlens och jag tänkte att jag tar den för jag kanske ändå vill byta väska snart....sagt och gjort.

Efter vi hade betalat så gick vi och skulle äta en bit. Vi satt där och så sa jag :

- nej jag ska nog gå tillbaka och kolla på den där guessväskan en gång till iallafall....för som sagt den var ju så jädra snygg!

Vet ni vad som händer då????????? Jo det ska jag tala om.

Vid bordet bredvid oss sitter det två snorungar och sörplar saft och bredvid sitter deras mamma, tar upp en påse från stolen och halar upp JUST DEN VÄSKAN SOM JAG HAR KOLLAT PÅ!!!!!

Shit...jag frågar...

-är det en guessväska?

-Ja säger hon och jag ser hur hon hånler för hon förstod nog att jag ville ha den....(hon såg nog att jag stod och höll i den så det var därför.... ;-))

vet ni vad hon säger sen....

-den finns i stan ocksååå...

So? JAG VILLE HA DEN NU!!!! Dumma dumma!

Nu sitter jag här med en annan väska (som också är snygg) fast jag ville ha den....å tänk att hon satt vid bordet bredvid...är inte världen liten ändå??

Av Sussi - 26 december 2007 21:07

...utan familj och goda vänner? Inte mycket.

Jag tänker på alla de som inte har någon att fira med. De tycker jag verkligen synd om.

Igår hade vi samlat ihop en bunt vänner som var här på middag. Jättetrevligt måste jag säga! Visst klockan vart 02.30 innan man kom i säng men vad gjorde det? Man är ju ledig!!! Idag behövde jag inte ens laga mat själv för mamma hade bjudning hos sej. Jättesmaskig tjälknöl med potatisgratäng. Till förrätt avocado med skagenröra och räkor och till efterrätt glass med bär...och tro det eller ej men faktiskt så åt jag lite av allt. Jag tänkte när jag såg tre rätter framför mej att detta är dömt att misslyckas men det gick. Okej jag åt inte så mycket men jag smakade iallafall av allt.....

Jag fick ett jättesnyggt armband av syrran och en prenumeration på hus och hem så jag är salig. Det är nog den bästa julen på hela det här året!

;-)

Nu ska jag kika in på forumen och sen är det soffan som gäller för att ladda inför mellandagsrean!


Ha en jätteskön kväll

Av Sussi - 26 december 2007 11:42

...eftersom jag inte har din mail hem så tänkte jag att jag lägger ut lite

länkar till pärlbutiker som har rea här på bloggen i stället... :-)

Pärlbutiker som har mellandagsrea:
www.pagoni.se
www.teardevil.se
www.inspiredesign.se
www.myllra.se
www.parltorget.se
www.jiskadesign.se
www.nenna.se
http://www.aurorab.se/
www.lillaparlan.se
www.perlgallerian.com

Kanske det är något som passar damen...Vi ses i eftermiddag!

Kram

syrran

Av Sussi - 25 december 2007 16:44

...vad jag mer fick i julklapp.

Tofflor, en klocka, almanacka, en jättefin trädgårdsbok (kan behövas nu när man ska planera trädgården) och sist men inte minst ........en härlig finne på näsan!

God jul Sussilull!

Av Sussi - 25 december 2007 11:03

..................................................
......................................

..................................................
......................................

..................................................
.......................................

..................................................
.....................................

EN GPS!!!! Jojje är nog lite orolig att jag ska åka vilse nu när jag börjar mitt

nya jobb... ;-)

Nu ska jag skjutsa Tedde till Dennis och då ska jag använda min GPS..ifall

jag inte hittar menar jag ;-)


 

Av Sussi - 23 december 2007 23:34

klapparna ligger under granen och skinkan är griljerad och klar.

Nu ska jag bara vänta tills tomten kommer.

Barnen är förväntansfulla. Tedde frågade om han kunde väcka mej direkt i morgon när han vaknar (precis som han inte brukar det...) och jag kunde ge honom ett paket som han kunde få öppna. Hmmm....ska man vara en snäll mamma eller en elak mamma.......hmmmm.....

Klart att han ska få öppna ett paket!

En gång per år spelar vi bingolotto. Så även i år. Om vi vann?

Nope inte ett skit.

Men .....jag är lika glad för det för i morgon är det ju julafton och jag har sett att det ligger ett paket till mig också under granen!! Yipppeeee!!!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards