Alla inlägg under maj 2007

Av Sussi - 12 maj 2007 23:02

Jaha...bidragen är klara..färdiga och helt slut. Fanns det någon bra?

Nej.

Nu vet jag vad det blir för rubriker i morrn...fel låt vann...för ingen var bra!

Natti

Av Sussi - 12 maj 2007 18:08

ja då är det dax igen! Årets tävling! Rubrikerna i morgon..vann rätt låt? Rätt låt vann? Är alla röster räknade? Bla blablablabla...Skiter i vilket. Den låt som vinner vinner. Det är bara att gratulera dom som trodde rätt. Själv tror jag absolut ingenting. Förkylningen har accelererat ytterligare idag och huvet känns som bomull. Har lyckats göra två kort eftersom F skulle bort på badkalas idag. Nu ska jag försöka ta tag i vättegumman och vättegubben också. Jag kommer faktiskt in i mitt blivande rum nu för G har gjutit upp golvet som var borta och i morgon är det golvspackel som gäller! Nu är det inte många dagar kvar tills jag äntligen får MITT rum. Jag ska sätta sjutillhållarlås och kodlås och kombinationslås och larm och gallergrind etc etc så att ingen obehörig kommer in i MITT rum... ;-)

Nu en tupplur innan schlagerfestivalen börjar.

Ha en bra kväll allihopa!

Av Sussi - 11 maj 2007 22:17

Nu är det förkylt ska jag säga...näsan rinner, ögonen rinner, öronen kliar och man nyser hur mycket som helst! Tur att man är ledig i ett par dagar så man hinner kurera sig. Så nu har jag gnällt färdigt..fast jag ska bara säga ett sista gnäll....axlarna gör ont också. SÅ nu är jag klar. Såg stolthet och fördom på canal+ nu. Tänk hur dom dansade på den tiden..utvecklingen har gått framåt kan man säga. Filmen var väl inte så bra som jag trodde men den var bra att slöa till i soffan en fredag. På jobbet tackade vi av vår fastighetsskötare idag. Vi skrev ett riktigt roligt rim till honom så att det inte skulle bli så krystat. Det roligaste med rim är när man diktar ihop dom. Man kan ju spåna ut hur mycket som helst och värre och värre saker får man till. Men nu var vi rumsrena så det blev ett riktigt fint rim. Han är lite som Gert Fylking...bara det att vår fastighetsskötare inte bara hade fredagsfräckisar utan både mån, tis, ons, tors och fredagsfräckisar. Roligt! Sitter och väntar på att T ska komma hem. Han är ute och åker moppe. Får se när han behagar dyka upp. Nu har jag laddat upp mina bilder från kursen igår och i morgon (om jag orkar) ska jag sätta upp dem på kort också.

Håll till godo så länge!

Natti

Av Sussi - 10 maj 2007 22:06

Ja nu har man kommit hem från kursen med Åsa "badanka". Man fick lära sig flera nya tekniker vilket var jättekul och som man kommer att ha stor användning av. Själv föredrog jag akvarellfägerna både med pensel och med pennor. Man kunde göra mycket kul och dessutom var det lättare att "färga ihop" akvarellerna. Det vart inte så sent och tur var väl det för nu börjar alvedonen gå ur kroppen och näsan droppa igen...*blä*. Jag har inte tid att bli sjuk nu. I morrn är det ju fredag för sjutton!! I morgon lägger jag in bilder på mina alster så får ni se...kanske jag hinner måla flera i morgon.

Idag fick jag frågan varför man har en blogg...ja varför har man en blogg??Kanske för att "etsa" fast dagen ordentligt? Kanske för att synas?? Ja inte vet jag....jag skriver nog bara av mig för att etsa fast det roliga av dagen.

Syns gör jag ju ändå.. ;-)

Ha en riktigt god natt.

Av Sussi - 9 maj 2007 20:39

Jaha..så var den kortvariga lyckan som bortblåst (se förra inlägget)...gjorde testet på www.vuxenpoang.com. Här kommer mitt resultat:


Din ålder borde vara 47.3 (HAJJJJA!!!???) enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

  • Börja drick öl.
  • Åk till Hulsfred, dvs festivalen, inte staden.
  • Flytta ihop med några kompisar.
  • Ge dina krukväxter till grannen.

Ja...det var kul så länge det varade iallfall....jag var glad en stund ;-).

Rock n roll!

Av Sussi - 9 maj 2007 20:23

Idag är en vanlig dag men jag är så himla glad. Så där glad som man bara kan vara...när man känner sej riktigt glad. Hoppas att jag känner mig lika glad i morgon....undrar ifall det är jag som har vunnit tio miljoner på joker utan att veta om det....Jag kanske var i Flen utan att jag har märkt det själv? Det känns så. Är nog därför jag är så glad. Nalle Puh säger att ingen kan känna sej nere med en ballong...ja vem vet..jag har ju fått höra att jag har många äggblåsor så det kanske är därför jag känner mej så "uppe"....*s*..min arbetskamrat trodde att jag snart skulle lyfta...då var ju hon rolig också!! I morgon är det dax för kurs igen...återigen papprika. Ska bli jättekul. Har sett fram emot detta och nu är det dax ;-). Men....det kanske är därför jag är så glad. Ja för jag är det verkligen ...jätteglad!

Rock n roll allihopa!

Av Sussi - 8 maj 2007 19:02

Ja..jag har iallafall kommit på att man inte behöver använda hårgelé för

att  skapa en schysst frisyr..det räcker om man tar och bilar bort ett betonggolv utan mössa så kan man ställa håret precis som man vill sen :-). Jag har provat..ja alltså inte att bila golvet men att bära ut skiten (läs betongresterna) sen. Stendammet far i luften och lägger sig som en vacker slöja över en...Ska nog göra någon ny hårprodukt och ta patent på det sen. Vem vet...kanske man är miljonär innan man vet ordet av??!! Ingen målning vart det för min del idag heller :-( ...känns tråkigt. MEN!! Jag fick ju hårgelé istället... Undrar om killen här nere har hittat betonggolvet före mej??

Störtskön frilla ju. Kallas microfonfrilla om jag inte minns fel. POWER!

Av Sussi - 7 maj 2007 21:00

ja nu är han stor....min lilla plutt. Säger som morsan...fy vad tiden går fort. Fy vad gammal man låter när man säger så. Men ja var ju faktiskt inte så gammal när jag fick honom *intalar mej själv*.Idag är han 16 och ett och ett halvt huvud längre än mej. *sträcker på mej*..och jag är ju faktiskt 163 och en halv! En härligt trött tonåring har det blivit av honom. Orkar ingenting, blir förbannad för minsta lilla man ber honom om och då skriker han ORKA! Är det bara min som är så här?? Nope I don´t think so. Ibland när man påminner honom om hur han låter då kan han faktiskt inte låta bli att le....och det älskar jag honom för ...trots att han är trött! Lägger ut lite bilder över hur han har ändrats..den undre bilden är gjord av honom i photoshop och han har döpt den till.......baby from hell....*s*..ja så är det!

mammas lilla pHommi


Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards