Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Sussi - 4 augusti 2008 21:42

Kan det vara av intresse? Hittade länken från Louise blogg *pekar på mina egna länkar*  och bestämde mej för att länka jag med! Hon har gjort många fina kort!

Titta:

camilla

Av Sussi - 4 augusti 2008 20:55

Färgutmaning nr 2 på creaforum var att göra något pyssel med ljusblått, grönt och lila.

Jag brayade en bakgrund med kaleidacolours dyna sea (åsså heter den nåt mer). Sprayade med vatten över den och stämplade sedan motivet med distress lila. Stämplade sedan snurklorna på acetat med brilliance purple, klippte ut dessa och lade som overlays på motivet.

Lite bling bling och färgskalan för utmaningen var komplett!


Sedan har jag alltid velat prova tekniken faux leather.

Rev maskeringstejp i små bitar och klistrade över varandra åt olika håll. Man bör egentligen använda sig av staz on dynor till detta men jag använde olika bruna nyanser av distresserna och körde dtp (directly to paper). Helt enkelt gnussade runt med stämpeldynan rakt på pappret.

Sist stämplade jag motivet från kortstugan med svart staz on och tackstämpeln från reprint likaså!

Thats all from me folks!

Cu 2 morrow!

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards