Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Sussi - 28 juli 2008 22:54

Korten från pysselträffen igår på Skapa Hobby är..........*trumvirvel*.....

KLARA!!!

Tamtamtamatamtamatamatmatmatmtaaaaaaaaaaa! (det där var en fanfar på trumpet om ni inte förstod det... ) .....eller NOT.... ;-)

Först ut.....målade Magnolias snögubbe med distresser och akvarellpennor. Lade på lite utstansade snöstjärnor i vellum där jag målat kanterna med inkessentials vita opaqepenna inköpt på inkywings.

Den stora snöstjärnan i filt är inhandlad hos papprika där även pappren kommer ifrån. Strödde lite rött glitter (som jag för övrigt hade hela väskan full av när jag kom hem eftersom locket gått upp) över hela stjärnan och sedan på med några blå blingblingstenar för att få en kontrastfärg.

Resultatet....................Här:

Sen gjorde jag en snögubbe till och använde mej av texten snögubbar faller från himlen omonterade som är inköpt på inkywings. Tycker det är ett så gulligt uttryck och  jag tyckte den passade.

Och så fick jag ta såna fina ängelbilder från Creamaria som jag gjorde

två kort av. Meshen fick jag av Miapuh och punchinellan av Creamaria. Tack Maria och Mia!!!

Bakgrunderna är gjorda av distresser som jag blandat ut med vatten och sedan sprayat på vanligt vitt papper.


Ja.....sen gjorde jag ett par kort till men de kommer en annan dag...maria tyckte ju pappret va så fult...!! *skratt*

ZZZZZZZZZZZZZZZov gott allihopa!



Av Sussi - 28 juli 2008 19:53

Kan ni hajja detta uttryck....eller nått....

Nu sägs det så här:

Igår var jag i stan.....eller NOT. Istället för att säga att igår var jag inte inne i stan. Jag blir så trött eller----nått------.

Å han e skitsnygg....eller NOT! Istället för han e inge snygg.

Jag fattar inte eller nått.......

Nu ska jag ta in trädgårdsynorna för det börjar snart regna .....eller not.....

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards