Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Vad gör man med alla tändstickor?

Av Sussi - 9 november 2008 21:27

Alla som blir över efter julkalendrarna man gjort.

(se tidigare inlägg: http://sussilull.bloggagratis.se/2008/10/26/1056164-annu-en-kalender/)

Jag gjorde som så att jag tog en zinkbalja som jag hade. Alcoinkade den och stämplade sedan på lite bårder med grön stazon och gjorde bären med rött glitterlim. Fyllde baljan med tändstickorna och gjorde sedan en tag där jag klistrade på en lite tändsticksask.

Voila! Vem ska få den??

Med blixten så ser den väldigt flammig ut. Den är flammig även i verkligheten men inte så här mycket. Tänk när man vill framhäva saker och ting så går det oftast inte men när man vill ha en så naturtrogen effekt som möjligt ja då kommer blinget fram...!!

Tagen gjorde jag av spillpapper jag hade hemma och en hörnstans. Biltemas dubbelhäftande tejp fick asken att sitta som berget på tagen.

Sist av allt slog jag lite cellofan kring och resultatet vart detta:

Ja att ställa en sån här vid öppna spisen eller kaminen kanske kan vara något?



 
 
Marie

Marie

9 november 2008 22:16

Eftersom du frågar i ett tidigare inlägg om vilka vi är...
Återkommer med mer eller mindre jämna mellanrum. Gillar det du gör med kort och färger.
Ja, vi har setts någon gång då och då.
Provar dina idéer själv lite ibland till husbehov. Ok?
Snyggt arrangemang av tändstickorna.
Ha det gott// M

http://marieiskogen.blogspot.com

 
Katarina

Katarina

9 november 2008 22:56

Vad fin zinkbaljan blev. Det blir en härlig present att ge bort. Jag stod o höll i alcoinksen på syfestivalen men jag handlade så mycket annat så det får vänta ett tag.

Kram Katarina

http://www.kattaskarameller.blogspot.com

 
Katarina

Katarina

9 november 2008 23:04

Vilken fin zinkbalja och tag. Rolig present att ge bort. Jag stod och höll i alco inksen men jag handlade såå mycket annat så det får vänta tills ngn annan gång.

Kram Katarina

http://www.kattaskarameller.blogspot.com

 
Miao

Miao

10 november 2008 06:47

Tack för en kanon ide med alcoinksen. Jag gjorde en kalender i lördags på minimaran jag var på så nu har jag tändstickor. Så har jag ju 4 döttrar så det bir ju 3 kalendrar till som bidrar med tändstickor.

Tagen tänker jag fet Case så det så, himla smart. Hoppas vi syns på Papprika snart. Kram Mia

http://www.mia-miao.blogspot.com

 
Ingen bild

maddo

12 november 2008 23:30

vem vill ha en burk fullproppad me tändstickor? ^^

 
Ingen bild

sussilull

14 november 2008 12:36

Ja "Maddo"....vet inte riktigt vad jag ska svara här för jag är rädd att du inte förstår ändå.....*asg* .Tack för kommentaren! Den var riktigt rolig!

 
Tussemaja

Tussemaja

17 november 2008 19:13

Mycket snyggare än det mina grannar fick (en burk med tändstickor från 24 små tändsticksaskar). Nu kanske jag måste köpa alcoinks... superläcker!

http://tussemaja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 8 juli 2009 13:49

Hädanefter kommer jag att blogga på nedanstående bloggadress. Vill Ni följa med mej dit så är ni jättevälkomna! Ingen skulle bli gladare än jag. Kram http://www.sussilullolitetill.blogspot.com   ...

Av Sussi - 5 juli 2009 21:29

Jag har starka funderingar på att byta blogg. Tänkte mej den här istället: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com   Vad tycker ni?   ...

Av Sussi - 5 juli 2009 10:50

Paraplydrinkar? Pyttsan! I stället för ett litet smuttande på en färgglad paraplydrink så vart det Jaeger (jäger). Hur jag mår? Hemligt. Undrar när närmsta apotek öppnar..... ...

Av Sussi - 4 juli 2009 15:16

....SEMESTER!!! Fett me najs liksom :-) Paraplydrinkar och sovmorgnar. Kan man kalla sej "hobbyalkoholist" när semestern är här?? *s* Kvällen ska tillbringas i Vårsta och fira en 50-åring. Ytterligare paraplydrink....*hehe* eller kanske en shot ren...

Av Sussi - 26 juni 2009 21:35

Här i Tumba är det bara fint! Drabbades dock av en liten smärre chock idag när jag skulle ta kopior på barnens pass och fick till min stora fasa se att de gått ut!!! *hjälp* Järnet iväg till Flemingsberg och där ansöka om nya. Ett gick bra (har ju et...

Presentation

Omröstning

Är du glad idag?
 Ja
 Nej
 Sådär
 Alltid
 Aldrig
 Njae
 Jovars
 En aning
 Lite
 Mycket
 Oh ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards